Pages

Saturday, February 8, 2014

Penjelasan Datuk Yusof Haslam Isu Terasa Hati Dengan Kumpulan Jambu?


Maharaja Lawak Mega 2013 (MLM) kini hampir sampai ke kemuncaknya. Terbaru, selepas tersingkirnya SYJ,  hanya tinggal lima lagi peserta untuk mara ke final iaitu, Sepahtu, Shiro, Bocey, Jambu dan Nabil.


Disebalik kemeriahan MLM 2013, tindakan Yus (Jambu) yang sering ‘membahan’ salah seorang juri iaitu Datuk Yusof Haslam membuatkan ramai penonton tertanya-tanya tidakkah pemilik Skop Production itu terasa hati dengan tindakan Yus? Datuk Yusof tampil menjelaskan hal ini. Ujar beliau yang dipetik dari Sinar Harian:-


Saya langsung tidak tersinggung dengan lawak Yus kerana kita berada dalam program lawak dan sememangnya itu adalah lawak. Sebenarnya saya dah tahu Yus pasti akan kenakan saya sebab sebelum ini dia pernah kenakan saya dan saya kenakan dia balik. Kita perlu menjadi seseorang yang matang dan tidak perlu mudah terasa serta melihat situasi dan keadaan ketika itu




Datuk Yusof juga menyifatkan kumpulan Jambu bijak menggunakan kesempatan kerana berjaya menarik hati audiens dan juri.

Mereka merupakan sebuah pasukan yang bagus dan mempunyai keserasian dan lawak mereka pada minggu lalu telah menghidupkan suasana

Selain itu, ditanya adakah beliau akan menjadi juri sekiranya diberi peluang untuk Maharaja Lawak Mega akan datang, Yusof berkata : “Memang pada mulanya saya menolak untuk menjadi juri pada MLM kali ini tetapi saya mengubah fikiran untuk menjadi juri, saya akui saya dapat menenangkan fikiran saya selepas seminggu bekerja.

Ramai yang beranggapan saya seorang yang serius, tetapi impak daripada MLM ini telah mengubah persepsi orang ramai terhadap saya. Sebagai seorang anak seni, sepatutnya kita masuk ke dalam apa jua platform seni tidak kira komedi, drama dan filem untuk mengembangkan bakat yang ada


No comments:

Post a Comment