Pages

Friday, February 21, 2014

Soal Seksi, Sharifah Sakinah Tahu Soal Aurat Tapi..


Sharifah Sakinah semalam diwawancara oleh Kosmo! dan ianya lebih tertumpu kepada subjek panas yang kerap diperlakukan oleh Sharifah sendiri seperti adegan seksi dan ntah apa-apa lagi. Diantaranya juga adalah isu pakaian renang yang dipakainya, dan turut diambil oleh jurulatih pribadi renanganya sendiri di Dubai.


Namun akui Sakinah, dia memang aktif bersukan dan meyakinkan ramai pihak bentuk badannya adalah hasil daripada sukan berkenaan. Kosmo!:

Gambar anda mengenakan pakaian renang jenis two-piece dimuat naik oleh jurulatih anda di akaun peribadi miliknya ketika berada di Dubai. Adakah anda tidak sensitif dengan agama?

SAKINAH: Sebagai seorang Islam, saya masih tahu tentang hukum agama. Saya turut sedar mengenai larangan mendedahkan aurat. Tetapi, saya hanya menjadi diri saya. Saya tidak memuat naik gambar-gambar tersebut kerana mahukan publisiti. Saya langsung tidak meletakkan sebarang kapsyen provokasi pada setiap gambar. 

Adakah anda sedar bahawa anda sering diperhatikan, terutamanya oleh para peminat yang sering mengikuti perkembangan anda?

Seperti yang saya katakan tadi, saya hanya menjadi diri saya sendiri. Saya berlakon kerana minat dan saya bergiat aktif dalam bidang kesihatan juga kerana minat. Bagi saya, jika setiap benda yang dilakukan itu dipandang positif, maka tiada sebarang tanggapan buruk yang akan dikeluarkan. 

Pernah berasa menyesal kerana kehidupan peribadi sering dijadikan bahan bualan sejak anda bergelar selebriti?

Kontroversi telah melanda saya sejak sebelum saya bergelar seorang pelakon lagi. Ketika itu, saya dikenali sebagai adik kepada Sharifah Shahirah. Bayangkan, sebelum saya dikenali ramai, gambar-gambar saya bersosial bersama rakan-rakan telah tersebar di internet dan orang telah mula bercakap mengenai saya. Jadi, apabila benda-benda seperti itu berlaku sekarang, saya hanya berdiam diri. 

Apakah tindakan anda seterusnya?

Saya akan meneruskan apa yang saya lakukan sekarang dan cuba menjadi diri sendiri. Sejujurnya, saya akan memperbaiki diri saya berperingkat dan lebih berhati-hati dengan apa yang saya kongsikan.


No comments:

Post a Comment