Pages

Sunday, December 29, 2013

Risteena Munim, Heroin Playboy Itu Suami Aku Kecewa Dilebal ‘Pelakon Kayu’?

USIANYA dalam bidang seni boleh dikira masih lagi setahun jagung tetapi tidak bermakna pelakon Nur Risteena Munim Zainul Ilyas dapat mengelak daripada terpalit dengan kontroversi yang membabitkan dirinya. Namanya mula menjadi sebutan kerana lakonannya dalam drama bersiri Playboy Itu Suami Aku





Risteena mendapat kritikan ramai apabila ada segelintir yang melabelkannya sebagai seorang pelakon ‘kayu‘ ketika melihat kemunculannya dalam drama bersiri Playboy Itu Suami Aku. Bergandingan dengan seorang lagi muka baharu, Fattah Amin dalam drama berkenaan, pelakon itu mengakui tidak kisah apabila dilabel sedemikian oleh peminat menerusi laman sosial.

Mula-mula membaca komen sedemikian menerusi laman sosial Twitter, saya rasa sangat kecewa memandangkan ketika itu penggambaran masih lagi berjalan. Ada kalanya sewaktu penggambaran sedang dilakukan, saya langsung tidak bersemangat.

Kemudian pengarah banyak memberikan nasihat dan tunjuk ajar untuk memperbaiki lagi mutu lakonan kami.

Selain itu, kami akan berhenti berehat ketika drama ini sedang ditayangkan di televisyen dan menerusi cara tersebut saya dapat melihat setiap kelemahan yang ada

Mengakui tidak berpuas hati dengan lakonannya dalam drama bersiri berkenaan pada episod awal, kini dia dan Fattah yang turut mendapat kritikan berhasil memperbaiki lakonan masing-masing.

Pada mulanya, kami memang agak sukar untuk mencari keserasian bersama kerana kali pertama bergandingan serta masing-masing pemalu dan buat hal sendiri, namun pengarah meminta kami lebih mesra di lokasi supaya mudah ketika berlakon 

Dalam pada itu, Risteena menyatakan selain Playboy Itu Suami Aku yang masih ditayangkan di kaca televisyen, terdapat sebuah lagi drama bersiri lakonannya iaitu Menjinak Ombak arahan Along Kamaruddin sedang ditayangkan sejak 6 Disember lalu di slot Zehra setiap hari Jumaat pada pukul 9 malam.

No comments:

Post a Comment