Oh! Media boleh dikatakan antara media sosial yang amat berpengaruh
di Malaysia apabila Facebook mereka sahaja sudah mencecah lebih 1.7 juta
likes. Justeru apa yang dipos di akaun Facebook tersebut dianggap mempunyai pengaruh yang tinggi dan bakal tersebar dalam masa singkat.
Apabila hujung bulan lalu Oh! Media memuatnaik satu gambar kereta
yang dihias sepenuhnya dengan aksesori Hello Kitty, rupa-rupanya ia
mendatangkan kemarahan kepada pihak tertentu.
Kereta terbabit sebenarnya menyertai satu pertunjukan kereta
bertemakan Hello Kitty namun kapsyen yang disertakan bersama gambar di
laman Oh! Media dianggap telah mempersendakan pemilik kereta dan
penganjur pertunjukan terbabit.
Susulan itu, Timbalan Presiden Malaysian Autoshow, Noor Azharuddin
Mohd Haron, 36, telah membuat satu laporan polis untuk memohon tindakan
sewajarnya ke atas pihak Oh! Media.
Mungkin hal ini sebenarnya masih boleh dibawa berbincang namun
pengajaran daripadanya adalah; berhati-hati apabila berkongsi sesuatu di
alam siber kerana kita mungkin mengguris hati pihak tertentu tanpa
disengajakan.
No comments:
Post a Comment